Інформація Гайсинського районного сектору ГУ ДСНС України у Вінницькій області про стан пожежної та техногенної безпеки в населених пунктах та об’єктах народного господарства району за 2017 рік.

У відповідності до вимог Кодексу цивільного захисту України постанов Уряду, наказів, розпоряджень та вказівок ДСНС України, розпоряджень обласної та районної державних адміністрацій, співробітниками Гайсинського районного сектору ГУ ДСНС України у Вінницькій області разом з органами влади, органами самоврядування району, керівниками підприємств, установ та організацій району, за звітній період 2017 року проведено комплекс організаційних та практичних заходів, спрямованих на підвищення рівня пожежної та техногенної безпеки об’єктів та населених пунктів району.

Зокрема, проведені протипожежні заходи під умовними назвами “Житло”, “Ялинка” ,   “Пасха”, “Об’єкти з масовим перебуванням людей”, “Врожай”, “Літній відпочинок дітей та громадян”, проведено акцію “Герой-рятівник року” та “Запобігти,   врятувати,   допомогти”,   фестиваль   “Дружин   юних   пожежних”, організовані відпрацювання та перевірки протипожежного стану промислових підприємств району, об’єктів    життєзабезпечення. Інспекторський склад державного нагляду в сфері пожежної та техногенної безпеки здійснює функції на 832 об’єктах, в тому числі на 321об’єкті державної форми власності. За звітний період 2017 року працівниками Гайсинського районного  сектору ГУ ДСНС України у Вінницькій області здійснено 284 планових перевірок об’єктів із врученням кожному керівникові письмових приписів із вимогою вжиття заходів по усуненню виявлених недоліків та 152 позапланових перевірки, але як показують перевірки цих об’єктів, стан справ по даному питанню знаходиться на низькому рівні, середній відсоток виконання виявлених недоліків складає 35 %.

Разом з тим, виходячи з аналізу пожеж та подій, які виникли на території  району  за  2017  рік,  можна зробити  висновок,  що стан справ в районі із забезпеченням пожежної та техногенної безпеки залишається складним.

Протягом 2017 року на території Гайсинського району виникла 1 (одна) надзвичайна ситуація місцевого рівня – с. Карбівка, де у місцевому ставку 04.11.2017 року втопилося троє рибалок. Також виникло 201 надзвичайна подія, при яких 26 людини загинуло та 213 отримали травми різного характеру, а саме: при ДТП загинуло – 2 людини та отримали травми різного характеру – 23 людини, на воді загинуло – 9 осіб, від отруєння алкоголем травмовано – 2 людини, отруєння грибами – 2 людини травмовано, від ураження електричним струмом – 1 людина загинула, 2 людини травмовані, внаслідок суїциду загинуло – 10 людей, травмовано – 12 людей, гад час падіння з висоти загинула 1 людина, травмовано -5 людей, від дії механічних сил травмовано – 3 людини, від предметів та матеріалів що рухаються – 2 людини, від дії екстремальних температур (крім пожеж) травмовано – 12 людей, на пожежах загинуло – 3 людини, травмовано – 1 людина, від отруєння чадним газом травмовано – 3 людей, від переохолодження травмовано – 2 людини, при інших випадках – 145 людей отримали травми різного характеру.

В 2017 році на території Гайсинського району виникло 104 пожежі проти 88 в 2016 р., економічні втрати від яких склали 6 208 836 грн. (з них прямі матеріальні збитки становлять 1 913 484 грн.). Врятовано матеріальних цінностей на суму 7 048 000 грн.

Пожежами вражено 40 населених пунктів. Пожежі сталися в м. Гайсин -28 випадків,      с. Куна – 6 випадків, c. Гранів – 5 випадків, с. Михайлівка – 4 випадки, с. Карбівка – 4 випадки,   с. Харпачка – 4 випадки, с. Гунча – 3 випадки, с. Шура Мітлинецька – 3 випадки, с. Басаличівка – 3 випадки, с. Степашки – 3 випадки, с. Тишківка – 2 випадки, с. Ярмолинщ – 2 випадки,    с. Бубнівка – 2 випадки, с. Мелешків – 2 випадки, с. Носівці – 2 випадки, с. Жерденівка – 2 випадки, с. Зятківці – 2 випадки, с. Кущинці – 2 випадки, с. Чечелівка – 2 випадки, с. Рахнівка

–  2 випадки, с. Митків – 1 випадок, с. Крутогорб – 1 випадок, с. Бовдурі – 1 випадок,        с. Кунка – 1 випадок, с. Рахни – 1 випадок, с. Кочурів – 1 випадок, с. Гнатівка – 1 випадок,     с. Кисляк – 1 випадок, с. станція Губник – 1 випадок, с.Тимар – 1 випадок, с. станція Зятківці – 1 випадок, с. Степове – 1 випадок, с.Ладижинські Хутори – 1 випадок, с. Грузьке – 1 випадок, с. Косанове – 1 випадок, с. Дмитренки – 1 випадок, с. Тарасівка – 1 випадок, с. Губник – 1 випадок, с. Краснопілка – 1 випадок. С.Кіблич – 1 випадок.

Пожежі виникли по наступним причинам: необережне поводження з вогнем -72 випадки; несправність, неправильне влаштування приладів пічного опалення -12; порушення правил пожежної безпеки при влаштуванні та експлуатації електроустановок – 18; інші причини – 2 випадки.

Особовим складом 10 державної пожежно-рятувальної частини м. Гайсин Гайсинського району здійснено – 446 оперативних виїздів, із них: на пожежі та загорання – 129, хибні виклики – 12, проведення аварійно-рятувальних робіт – 39 виїздів, допомога населенню – 8 виїздів, допомога іншим службам – 2 виїзди, допомога поліції – 6 виїздів, на перевірку джерел протипожежного водопостачання -3 виїзди, забезпечення пожежної безпеки – 5 виїздів, на проведення практичних занять – 61 виїзд, на платні послуги – 52 виїзди, інші – 129 виїздів. Особовим складом підрозділу на пожежах врятовано – 1 людину, 17 будівель та споруд різного призначення, матеріальних цінностей на суму – 7 048 000 грн.

Особливе занепокоєння викликає те, що в районі мають місце факти пожеж на об’єктах різних форм власності, таких випадків було 2, а саме: шиномонтаж – кафе «Здорово» ФОП Лиманюк Володимир Степанович та в будівлі, яка знаходиться на балансі Гайсинської ЖЕК в приміщенні національної акціонерної страхової компанії «ОРАНТА». Основними причинами такого становища є несвоєчасне вжиття керівниками підприємств, установ та організацій запобіжних та пожежно-профілактичних заходів, зниження відповідальності посадових осіб, які ігнорують встановлені законодавством вимоги пожежної безпеки та виконання приписів органів державного нагляду у сферах пожежної та техногенної безпеки. На підприємствах не розроблені комплексні заходи щодо забезпечення пожежної та техногенної безпеки, підприємства не забезпечені пожежною технікою, протипожежним водопостачанням, засобами протипожежного захисту об’єктів, протипожежним обладнанням та інвентарем, не здійснюються заходи щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж, не проводиться придбання сучасних первинних засобів пожежогасіння, на виробництві не проводиться навчання працівників правилам пожежної безпеки.

Незадовільно проводиться ця робота на промислових підприємствах міста Гайсина: ТОВ “Агропромпереробка”, ДП “Гайсинський держлісгосп”, ДП “Гайсинагроліс”, ПП “Гайсинський м’ясокомбінат”, ТОВ “Авеста”, об’єкти споживчих товариств.

Так, на Гайсинському держлісгоспі з року в рік не виконуються капітальні міроприємства, що запропоновані приписами державного нагляду. Лісопожежна команда, яка б займалася гасінням пожеж, що можуть виникнути в лісах створена лише на папері і не забезпечена пожежним автомобілем. Магазин “Лісовичок” ДП “Гайсинський лісгосп” експлуатується без документів дозвільного характеру, він не обладнаний автоматичною пожежною сигналізацією та не забезпечений вогнегасниками. Об’’єкти Гайсинського держлісгоспу не обладнанні автоматичною пожежною сигналізацією, блискавко-захистом та не забезпечені первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками), пожежні щити на території об’єктів не укомплектовані пожежним інвентарем, згідно норм, робота пожежно-технічною комісією не проводиться. Аналогічний стан справ в ДП “Гайсинагроліс”.

Низький рівень протипожежного захисту відмічається на об’єктах підвідомчих відділу культури, управлінню освіти, фізичної культури та спорту Гайсинської РДА, комунальної установи “Гайсинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги”. Особливо в незадовільному стані знаходяться об’єкти з масовим перебуванням людей, підпорядковані ЦРЛ. Починаючи з 1978 року керівництвом ЦРЛ практично не приймаються міри по налагодженню системи внутрішнього пожежогасіння в стаціонарі ЦРЛ, насоси – підвищувачі цієї системи демонтовані, біля пожежних кранів не встановлені кнопки дистанційного пуску насосів підвищувачів, самі крани не укомплектовані пожежними рукавами і стволами. Багато недоліків і порушень є на шляхах евакуації в реанімаційному, хірургічному, очному, зубопротезному, пологовому відділеннях.

Незадовільний протипожежний стан спостерігається на об’єктах підвідомчих управлінню освіти, фізичної культури та спорту Гайсинської РДА. З року в рік працівниками Гайсинського районного сектору вручаються керівникам приписи про усунення недоліків з питань пожежної та техногенної безпеки, проте позитивних зрушень у виконані недоліків немає. Для цих об’єктів характерними є порушення капітального характеру, які були запропоновані приписами органів державного нагляду (контролю) в сфері пожежної та техногенної безпеки для виконання ще десять років назад, а саме не встановлена автоматична пожежна сигналізація, або ж знаходиться в несправному стані; не проведена вогнезахисна обробка; наявність горючого облицювання на евакуаційних виходах; не забезпеченість первинними засобами пожежогасіння; будівлі не забезпечені пристроями для захисту від блискавки; непрацездатні системи внутрішнього пожежогасіння; наявним вогнегасникам не проведено перезарядку та технічне обслуговування на протязі останніх п’яти років. Аналогічна за станом ситуація спостерігається і в Гайсинській школі-інтернат, де приміщення не обладнані сертифікованою автоматичною пожежною сигналізацією, не виконуються протипожежні заходи по проведенню вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій, не відділене приміщення котельні від господарчого комплексу протипожежною стіною, горюче облицювання шляхів евакуації вже тривалий час не демонтується,   пожежні крани  у всіх корпусах не забезпечені з’єднувальними гайками, не проводиться технічне обслуговування наявних вогнегасників.

Разом з тим, виходячи з аналізу пожеж, які виникли на території району за 2017 рік, 68 % пожеж сталися в житловому секторі. Таке положення справ склалося тому, що недопрацьовують міська та сільські ради по питаннях забезпечення пожежної та техногенної безпеки на підпорядкованих їм територіях.

В зв’язку з вищевикладеним. працівниками Гайсинського районного сектору протягом 2017 року було проведено пожежно-профілактичні відпрацювання 26 населений пункт Гайсинського району. В ході відпрацювання проведено навчання дорослого населення в кількості 6744 чоловік з правил пожежної безпеки в побуті і громадських місцях, а також проведена профілактична робота по недопущенню пожеж в помешканнях в яких проживають одинокі люди похилого віку, багатодітні сім’ї та особи, які зловживають спиртними напоями. Проведені бесіди з питань дотримання вимог правил пожежної безпеки серед учнів загальноосвітніх шкіл. В процесі перевірки житлового сектору організоване опікунство над одинокими людьми похилого віку та багатодітних сімей відділом соціального захисту населення та виконкомами сільських рад.

Однак, більшість керівників місцевих органів влади не приділяють достатньої уваги по вирішенню даних питань і тому в житлових мікрорайонах міста та в населених пунктах району відсутні стенди, плакати, біг-борди з наочною протипожежною агітацією, хоча приписи та інформації державним наглядом в сфері пожежної та техногенної безпеки направлені керівникам органів влади на місцях про необхідність проведення цієї роботи.

Не організовано силами активу сіл, виконкомів, громадських організацій перевірки протипожежного стану житлового сектору та навчання населення правилам пожежної безпеки в побуті та громадських місцях. Не надається практична допомога одиноким пристарілим громадянам та багатодітним сім’ям в усуненні порушень правил пожежної безпеки в їх житлових будинках, не проводиться профілактична робота з особами, які зловживають спиртними напоями, а по статистиці саме ця категорія людей найбільше страждає від пожеж.

 

Біля житлових будинків відсутні бочки з водою або вогнегасники, приставні драбини, що сягають даху, на стінах житлових будинків відсутні таблички із зображенням інвентаря, з яким їх мешканці зобов’язані з’являтися на гасіння пожеж, в селах відсутні пристрої для подачі звукових сигналів з метою оповіщення людей на випадок пожежі та запаси води для цілей пожежогасіння, хоча всі ці вимоги передбачені Кодексом цивільного захисту України та “Правилами пожежної безпеки в Україні”.

На водних об’єктах в Гайсинському районі протягом 2017 року загинуло 9 людей, проти   4 в 2016 році.

В усіх випадках гибелі людей на воді, водні об’єкти невизначені місцем масового відпочинку, не проведено обстеження дна акваторій, відсутні сезонні рятувальні пости, не встановлено знаки безпеки, не укладена угода на обслуговування водних об’єктів аварійно-рятувальною службою.

Такий стан справ склався зокрема через те, що на протязі останніх років на території району не в повному обсязі виконуються вимоги Наказу МНС України № 1214 від 24.09.2012 року “Про внесення змін до Правил охорони життя людей на водних об’єктах України” зі змінами, зареєстрований в міністерстві юстиції України 16 жовтня 2012 року за № 1739/22051, та протокольного рішення Гайсинської районної комісії з питань техногенної-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 21 березня 2017 року Протокол №5, “Про затвердження Плану першочергових заходів щодо підвищення рівня безпеки і охорони життя людей на водних об’єктах Гайсинського району на 2017 рік”.

Відповідно до Водного кодексу України, Порядком обліку місць масового відпочинку населення на водних об’єктах затвердженим Постановою КМУ від 06.03.2002 року № 264 Наказу МНС України №1214 від 24.09.2012 року “Про внесення змін до Правил охорони життя людей на водних об’єктах України” зі змінами, зареєстрований в міністерстві юстиції України 16 жовтня 2012 року за №1739/22051 за обладнання місць масового відпочинку населення відповідають керівники підприємств, установ та організацій та місцеві органи виконавчої влади.

Місцевими органами виконавчої влади не достатньо вживаються заходи щодо визначення та обладнання місць масового відпочинку на воді, та не виконуються вимоги законодавчих документів а саме ст. З та ст. 50 Конституції України, Кодексу цивільного захисту України, Водного кодексу України, розпорядження Президента України від 14 липня 2001 року № 190/2001-рп “Про невідкладні заходи щодо запобігання загибелі людей на водних об’єктах”, постанови Кабінету Міністрів від 06.03.2002р. № 264-Р “Про затвердження порядку обліку місць масового відпочинку населення на водних об’єктах”, постанови Кабінету Міністрів України від 05.10.1998 року № 1599 “Про Основні засади створення в Україні підсистеми рятування і ліквідації небезпечних забруднень на воді єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру”, постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року  № 444 “Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях”, Наказу МНС України   № 1214 від 24.09.2012 року “Про внесення змін до Правил охорони життя людей на водних об’єктах України” зі змінами, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16 жовтня 2012 року за № 1739/22051 та з метою виконання Плану основних заходів цивільного захисту на 2017 рік, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 11 січня 2017 року №9-р, з метою забезпечення готовності місць масового відпочинку населення на водних об’єктах України до купального сезону, а також відповідно до Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052.

Низький рівень протипожежного захисту мають багатоповерхові житлові будинки, які підпорядковані Гайсинській житлово-експлуатаційній конторі, тому що, на цих об’єктах відсутні приставні драбини перед люк-лазами на горище, кришки люк-лазів виконані не протипожежними і не закриті на замки, в більшості східкових клітин та підвальних приміщеннях відсутнє електричне освітлення, що змушує людей користуватися сірниками та відкритим вогнем; в підвальних приміщеннях використовуються тимчасові дільниці електромережі, які прокладаються з порушенням; для захисту електричної мережі від перевантажень використовуються некалібровані плавкі вставки в запобіжних пристроях типу “Жучки”; освітлювальна та силова електромережа не перевірена на опір ізоляції; більшість підвальних приміщень захаращено горючими матеріалами і не закриті на замки; відсутні схематичні плани підвальних приміщень, які повинні вивішуватися перед входами в підвали; житлові будинки не забезпечені первинними засобами пожежогасіння; в сходових клітинах житлових будинків відсутні пам’ятки про міри пожежної безпеки.

Незадовільний   стан   справ   склався   з   забезпеченням протипожежного водопостачання на території міста та району. Так на території району знаходиться – 120 пожежних водоймищ, із них – 22 ПВ несправних, що становить 18,3 % від їх кількості. Вкрай хвилює питання відсутності води у пожежних водоймах на об’єктах м. Гайсин: Вінницька філія РЦТ №244 СЛД №1 м. Гайсин ПАТ “Укртелеком”, вул. Жовтнева, 28 – 1ПВ на 50.0м. куб., 2 ПВ- по 75 м3 кожне на території Залізнична станції «Гайсин», вул. Станційна, З, 2ПВ-20 м3 на території “Кулінарна фабрика”, вул. Заводська, 105а без води. Одне із двох ПВ ємністю 80 м3 ДНЗ “Берізка” м. Гайсин також без води.

Із 50 пожежних гідрантів, що розміщені на території Гайсинського району в несправному стані знаходиться 1 (один) пожежний гідрант, що становить 2% від загальної кількості.

Незважаючи на приписи та акти перевірок органів державного нагляду (контролю) у

сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту м.Гайсин працівниками КП “Гайсинводоканал” не проводиться ремонт джерел водопостачання в м. Гайсин, а саме:

Під час ремонту в 2011 році пожежного гідранта №1 на перехресті вул. Грушевського та Волонтерів, було зміщено в сторону отвір та люк колодязя внаслідок чого тепер зміщений стояк пожежного гідранту відносно люка колодязя, що не дає змогу накручувати на нього пожежну колонку, а у 2014 році під час ремонту дороги на вказаному перехресті даний гідрант взагалі було заасфальтовано.

Не вирішується питання керівниками господарств району по обладнанню водонапірних веж пристроями для забору води пожежними автомобілями: із 55 водонапірних веж – 14 необладнані пристроями для забору води. Аналіз стану протипожежного водопостачання показує, що відповідальні особи не завжди до кінця усвідомлюють значення і важливу роль пожежних вододжерел у забезпеченні успішного гасіння пожеж і ліквідації аварій.

Враховуючи те, що у м. Гайсин в 2017 році по вул. Штельмаха, вул. Нагірна, вул. Лізи Чайкіної, вул. Гетьмана Сагайдачного та вул. Богдана Хмельницького розпочалися роботи по влаштуванню водопровідної мережі діаметром ПО мм, але жодного пожежного гідранта на даній водопровідній мережі влаштовано не було. Відповідно ДБН В.2.5-74:2013 “Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування” та відповідно до Кодексу цивільного захисту України від 02 жовтня 2012 року № 5403-VІ в населених пунктах, підприємствах виробничого, аграрно-промислового комплексу, складського призначення та інших для господарсько-побутових і виробничих потреб влаштовують кільцеві та тупикові водопровідні мережі, які використовують для цілей пожежогасіння. Для забору води з водопровідних мереж на них встановлюють пожежні гідранти або гідранти-колонки. Відповідальність за технічний стан пожежних гідрантів, встановлених на мережі водогону в населених пунктів, несуть керівники водогінних служб, які відають цими мережами водогону, а на території підприємств – їх власники або орендарі (згідно з договором оренди).

Низький рівень протипожежного захисту відмічається в сільськогосподарських підприємствах різних форм власності сіл: Шура Мітлинецька ФГ “Оріон Агро”, ФГ “Злагода Агро” Харпачка, с. Михайлівка, с Чечелівка, с.Рахнівка, філія “Михайлівська” ТОВ ПК “Зоря Поділля”, де із року в рік не виконуються вимоги правил пожежної безпеки. Не обладнуються автоматичною пожежною сигналізацією приміщення зерноскладів та матеріальних складів, електроосвітлювальна та силова електромережі не випробовуються на опір ізоляції, не перевіряються контури заземлення приміщення для утримання ВРХ, не   обладнуються швидкозвільнюючим прив’язом, на тваринницьких комплексах відсутній або   знаходиться в несправному стані телефонний зв’язок, дерев’яні конструкції горищ та перекриття не обробляються вогнезахисним розчином, приміщення не забезпечуються інструкціями про міри пожежної безпеки. Вже на протязі багатьох років не проводиться     ремонт пожежних водоймищ в сільськогосподарських підприємствах сіл: Митків, Куна, Краснопілка, Нараївка, Зятківці, Харпачка, Ярмолинці, Кущинці, Носівці, Бовдурі, Косаново   та Кузьминці. В сільськогосподарських підприємствах сіл: Куна, Бубнівка, Михайлівка, Чечелівка, Гранів, Кіблич на протязі багатьох років не проводиться обвалування території складів ПММ.

Незадовільними темпами здійснюється на селі створення пожежно-рятувальних підрозділів для забезпечення місцевої пожежної охорони. Із 16 пожежно-рятувальних підрозділів, які є в районі – 10 підрозділів відносяться до відомчої пожежної охорони та 6 – до місцевої пожежної охорони. Із 9 підрозділів відомчої пожежної охорони боєздатними є лише 6 (ГФ ПрАТ “Зернопродукт МХП” с.Краспопілка, СВК “Трудівник” с.Ярмолииці, Гайсинське ЛВ УМГ с.Носівщ, ФГ “Нараївське” с.Нараївка, ТОВ “Укрелко” с.Зятківці та м.Гайсин), 6 підрозділів місцевої пожежної охорони, які на сьогоднішній день не функціонують в зв’язку з відсутністю фінансування та несправністю техніки в селах: Кущинці, Семирічка, Куна, Жерденівка, Лад.Хутори та Кунка.

Аналізуючи пожежі, які виникли в сільських населених пунктах, можна зробити висновок, що на гасіння кожної з них залучався підрозділ ДПРЧ-10 м.Гайсина, який згідно діючого законодавства призначений для гасіння пожеж в м.Гайсині в радіусі 3 км. До найближчого сільського населеного пункту щонайменше 5 км, а бувають пожежі і в таких селах як Степашки, Губник, Краснопілка. Можна уявити скільки часу вогонь вільно розповсюджується і які наносить матеріальні збитки. Із 75 пожеж, що виникли в сільській місцевості за 2017 рік, на їх гасіння сільські пожежні команди прибували лише 4 рази, ГФ “ПрАТ Зернопродукт” с. Краснопілка, СВК “Трудівник” с.Ярмолинці, ТОВ “Укрелко” м.Гайсин. Причинами невиїздів в інших випадках є несправність техніки, відсутність необхідної кількості палива, телефонного зв’язку, цілодобового чергування. Одним словом стан забезпечення пожежогасіння в сільських населених пунктах знаходиться в критичному стані. Наслідком цього є великі матеріальні збитки.

 

З метою проведення організаційних заходів щодо створення місцевої пожежної охорони та відповідно до статей 19, 62 Кодексу цивільного захисту України, Закону України “Про місцеві державні адміністрації”, відповідно до частини третьої статті 11 Закону України “Про добровільне об’єднання територіальних громад” та затвердженого розпорядженням КМУ від 13.10.2015 р. № 1076-р. перспективного плану формування територій громад Вінницької області, “Кодексу цивільного захисту України”, відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України № 61-р від 25.01.2017 року “Про схвалення стратегії реформування системи Державної служби України з надзвичайних ситуацій”, а також відповідно до розпорядження Вінницької ОДА №711 від. 30.09.2016 року “Про організаційні заходи щодо створення та утримання підрозділів місцевої пожежної охорони”, визначено створення в об’єднаних територіальних громадах пожежно-рятувальних підрозділів місцевої і добровільної пожежної охорони з урахуванням часу прибуття до місця виклику від місця дислокації МПК у сільській місцевості 20 хвилин.

Добровільні пожежні дружини (команди) створюються з метою здійснення заходів щодо запобігання пожежам, організації їх гасіння, здійснення громадського контролю за додержанням установлених законодавством вимог пожежної безпеки, сприяння та надання допомоги пожежно-рятувальним підрозділам, проведення роз’яснювальної роботи .

Добровільна пожежна дружина (команда) у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, а також указами Президента України та постанови Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету міністрів України, Положенням про добровільну пожежну дружину (команду), нормативно-правовими актами Центральних та місцевих органів виконавчої влади, наказами і розпорядженнями ДСНС, керівника підприємства (установи та організації), де утворена така дружина (команда).

Значна кількість пожеж, що виникає на об’єктах та в житловому секторі району, факти загибелі людей, грубі порушення та ігнорування правил пожежної та техногенної безпеки змушують державний нагляд у сфері пожежної та техногенної безпеки вживати відповідні заходи. Так в 2017 році до адміністративної відповідальності було притягнуто 258 керівників та посадових осіб, написано 158 інформацій в органи влади та місцевого самоврядування.

Наслідки перевірок та відпрацювань населених пунктів району висвітлювались через засоби масової інформації (30 замітки), проводилась трансляція текстів застережень через місцеве радіомовлення (47 виступів) та об’єктові радіовузли (72 виступів). Проводилися рейдові перевірки із залученням працівників ЗМІ.

Вжиті заходи в деякій мірі дали свій позитивний результат, але стан справ по зміцненню протипожежного захисту об’єктів та житлового сектору знаходиться ще на низькому рівні.

Гайсинським районним сектором Головного управління ДСНС України у Вінницькій області у складі комісії з комплексної перевірки стану захисних споруд цивільної оборони Гайсинського районну за 2017 рік, згідно графіку, було проведено 33 перевірки стану утримання захисних споруд в мирний час. При проведенні перевірок було встановлено що балансоутримувачами захисних споруд цивільного захисту технічна інвентаризація захисних споруд цивільного захисту проводиться на недостатньому рівні, 50 % захисних споруд не відповідають нормам вимог Наказу МНС України № 653 від 09.10.2006 “ Про затвердження Інструкції щодо утримання захисних споруд цивільної оборони у мирний час”.

Згідно проведеного аналізу станом на ЗО грудня 2017 року в Гайсинському районні з 33 захисних споруд 17 балансоутримувачів уклало угоди з  МБТІ, проведено інвентаризацію 16 захисних споруд, що складає 50 % від загальної кількості . Тому виходячи з реального стану справ з проведення технічної інвентаризації ЗС ЦЗ Гайсинський районний сектор ініціює керівникам підприємств, установ, організацій, що є балансоутримувачами захисних споруд ЦЗ провести їх технічну інвентаризацію. Особлива увага звертається на готовність захисних споруд за їх призначенням. У разі виникнення надзвичайної ситуації можливість проведення захисних споруд до дій за призначенням можливо тільки в 17 захисних спорудах із 33 захисних споруд, 15 захисних споруд цивільного захисту є “не готовими”, про що вказується в актах комплексних перевірок.

На незадовільному рівні керівниками підприємств виконуються заходи щодо стану забезпечення персоналу засобами індивідуального захисту органів дихання. Гайсинським районним сектором проводиться посилена робота з надання допомоги в підготовці штабних тренувань органів управління цивільного захисту. Так за 2017 рік проведено 8 спеціальних об’єктових навчань з питань цивільного захисту та 71 спеціальних об’єктових тренувань з питань цивільного захисту, де особлива увага зверталася до навчання населення та природного характеру. З керівниками потенційно небезпечних об’єктів та об’єктів з підвищеною небезпекою надається консультаційна допомога, проводяться семінари, щодо впровадження систем раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей у разі їх виникнення.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *